Nadčasová ikona, ktorej kúsok môže byť tvoj
Marie Claire vzniklo v roku 1937 vo Francúzsku no svoju medzinárodnú
popularitu nadobudlo až po premiestnení sa do Londýna v roku 1941. Hneď
pri prvom vydaní v roku 1937 zaznamenal magazín nevídaný úspech, pričom
polícia musela posilniť hliadky v okolí novinových stánkov. Prvé vydanie
totiž zažilo niečo, čo sa dnes nevidí – predalo sa hneď 500 000 výtlačkov!
Tento DIOR je z novembrového čísla Marie Claire v roku 1959 - klikni na obrázok a môže byť tvoj!
Tento veľký predajný úspech však posilnila druhá vlna úspechu, v roku 1939, keď sa na sklonku druhej svetovej vojny predalo až jeden milión výtlačkov. Magazín Marie Claire bol iný ako VOGUE, dodával informácie pre ženy, ktoré sa zaujímali o viac než len módu. Jeho hlavným ťahúňom bola v tej dobe hlavne nová provokatívna žurnalistika, ktorá dovtedy nebola bežne známa.
Tento nadčasový reklamný advertoriál z Marie Claire 1956 môže byť tvoj, klikni na obrázok a zisti jeho dostupnosť!
Cieľom zakladateľa magazínu Marie Claire, Jean Prouvost bolo
od začiatku hovoriť so ženami všetkých vekových skupín a so všetkými smermi
života, nie len bohatou klientelou... Chcel, aby Marie Claire bola magazínom,
ktorý hovoril trochu „la petite Française“ a trochu „la Duchesse d’Aven“.
Magazín Marie Claire sa zrodil aj po druhýkrát a to v októbri 1954. S rovnakým zakladateľom Jean Prouvostom, rovnakou šéfredaktorkou Marcelle Auclairovou a rovnakou misiou: otvoriť ženám možnosti a pomôcť im urobiť si cestu v meniacich sa časoch – hlavná zmena však bola, že Marie Claire sa stal medzinárodným magazínom, ktorý vychádzal vo viacerých krajinách.
Originalita Marie Claire bola tiež akreditovaná svojou špičkovou výrobou. Časopis bol vyrobený, na tú dobu, na luxusnom papieri s moderným a vzdušným vizuálom prednej cover page. Magazín Marie Claire bol vždy plný krásnych ilustrácií, reklám a módnych náčrtov, ktoré vyvážili luxus a dostupné nápady každej žene.
Ilustrácie ako napríklad tento Lanvin nájdeš na Instagrame @modnyarchiv
Dnes je magazín Marie Claire prítomný na 29 trhoch po celom svete vrátane Európy, Severnej a Južnej Ameriky, Ázie a Tichomoria, Južnej Afriky či Blízkeho Východu, vďaka čomu je Marie Claire jednou z najuznávanejších značiek ženských módnych médií na svete.
Aj túto ikonickú módnu ilustráciu nájdeš na @modnyarchiv - klikni na fotku
© 2021