Mesačne si s ňou stovky ľudí overuje ich výber kozmetiky, poznáš @B_B_W_K?

"Influencer marketing je o dôvere a o tom, že sa snažím prinášať zaujímavý, miestami edukačný obsah."


Kto sa skrýva za instagramovým profilom „Be beauty with Katy”?
V prvom rade som mama na rodičovskej s mojou malou dcérkou, zatiaľ čo popri tom ešte aj pracujem z domu a mám moju záľubu – Instagram. 

Kedy si začala so sociálnymi sieťami? Začala si Instagramom?
So sociálnymi sieťami som začala niekedy už pred 5-6 rokmi. Mojou hlavnou motiváciou bolo najmä ukázať ľudom, že nie každý kozmetický produkt, ktorý má pekný obal a aj dobre vonia, je ten správny. Postupne som zmenila celkovo prístup na mojom Instagrame a už to nie sú len plané recenzie: „toto je dobré a toto nie“, ale sú i tak trochu náučné.

Kto je aktuálne tvoja cieľová skupina na Instagrame?

Mojou cieľovou skupinou je každý, kto mi napíše a má záujem sa so mnou radiť o kozmetike, ktorú používa sám na seba, na deti alebo manžela. Väčšinou sa tá hranica pohybuje od 18 do 40 rokov.  Moja základňa sledovateľov na Instagrame je momentálne najviac zastúpená v regiónoch Bratislava, Košice a zatým Praha.


Dostávaš aj spätnú väzbu od Tvojich followerov? Ozval sa ti už niekto s poďakovaním za Tvoje odporúčania?
Áno. Mňa vždy mimoriadne teší, keď čo i len jeden produkt, ktorý odporúčam, niekomu pomôže. Denne dostávam mnoho podporných správ, že to, čo robím má zmysel. Nie je to len o pomoci jednotlivcom, ale i o všeobecnom informovaní o rôznych chemických látkach v kozmetike a s tým tiež súvisí celková starostlivosť o pleť či telo. Chemické okienko je u mňa mimoriadne obľúbené.


„Engagement rate“ alebo v preklade „miera interakcie“ na tvojom profile je naozaj vysoká aj mimo tvojich súťažných postov, v priemere dosahuje cez 10% a túto hodnotu si drží. Ako si to vysvetľuješ?

Ako som už povedala, je to o dôvere a o tom, že sa snažím prinášať zaujímavý, miestami edukačný obsah. Tým sa odlišujem od ostatných, bežných beauty blogeriek. Ja v recenziách nehodnotím len môj celkový dojem z toho daného produktu, ale i jeho zloženie. Menej často sa u mňa nájde negatívna recenzia – to preto, že sa mám rada a naozaj používam to, čo i hlásam. Preto také výrobky, s ktorými nie som stotožnená, ani nenakupujem a nerecenzujem.

 

Máš nejaké kritéria, podľa ktorých si vyberáš spolupráce, do ktorých sa zapojíš?

Áno, sú. Preferujem ľudský prístup a taktiež je pre mňa osobne dôležité, ako veľmi som s danou značkou stotožnená. Nie je tajomstvo, že mám voči určitým firmám výhrady a ich komunikáciu výrobkov svojim zákazníkom neschvaľujem. Zákazníci, ktorý tomu nerozumejú, v dobrej viere nakupujú akože „prírodné“ produkty, ale ani zďaleka tomu tak nie je. Preto si naozaj spolupráce vyberám a nie málo som ich už aj odmietla.


Ako dlho ti trvá otestovať a napísať relevantnú recenziu na produkt?

To sa líši. Čo sa týka dekoratívnej kozmetiky, tam stačí týždeň denného testovania na to, aby som vedela posúdiť, či mi ten daný produkt sadol alebo nie. Inak testujem 3-4 týždne minimálne. Najviac záležať si dávam na produktoch na pleť. Naozaj poctivo, minimálne tie 4 týždne, denno denne produkty testujem a nepridávam k nim žiadne iné – aby som okrem zloženia i relevantne vedela posúdiť ich účinok.

 

Stretla si sa už s produktom, ktorý si testovala a bol pre teba nevhodný?

Samozrejme. S testovaním prírodnej i syntetickej kozmetiky sú spojené isté riziká. Vtedy skúšam produkt čo najdlhšie, ako to len ide, a pokiaľ naozaj reaguje (pokožka), napríklad výsypom alebo alergickou reakciou, tak napíšem, že mi nevyhovuje a k tomu okomentujem, ako vždy, zloženie. Ale nikdy neodrádzam sledujúcich a nepíšem hanlivé recenzie. Pretože to, že mne nesedí, ešte neznamená, že ostatným sedieť tiež nebude. Každá pokožka je iná – výnimočná.


Ktorý je tvoj vysnívaný produkt, značka, ktorú by si reálne chcela na Slovensku raz promovať alebo byť jej tvárou?

Ojoj, tých ale je! Osobne sa mi veľmi páčia výrobky Medik8, čo sa týka tej syntetickej kozmetiky, a potom mi učarovali produkty Noili a Smyssly. To tú však trošku iné cenové kategórie, a ja, ako bežný smrteľník, na ne zatiaľ poctivo šetrím.


Aký máš názor na TikTok?  Myslíš si, že sa na Slovensku ujme/ujal? Používaš ho?

TikTok mám, ale príliš na ňom nie som aktívna. Podľa mňa je už pre trošku mladšie ročníky (a to mám 28 – až tak stará nie som!). Avšak nebránim sa mu a mnohokrát sa aj ja pobavím na iných videách. Myslím si, že sa už ujal aj na Slovensku, avšak nie v takej miere ako v iných krajinách.

 

Z pohľadu beauty blogerky, ktoré tri obchody by si odporučila ako to naj, čo na Slovensku máme? (môžu byť aj online)

Ja osobne odporúčam Eshop Natureal, Marina Miracle, Havlíkovu prírodnú apotéku, a potom veľmi rada podporujem aj domácich výrobcov prírodnej kozmetiky. Z nich sú to napríklad Biofy, Two cosmetics, Dulcia, Kvitok, už spomínané Noili a mnohé iné.


A ešte takto na záver, jedna cliché otázka. Čo ťa poháňa vpred pri práci beauty blogerky?

Najmä odozva od publika a konštruktívna kritika. Keď vidím to množstvo správ, ktoré mi denne píšu, kde ma podporujú a ďakujú mi za to, čo robím. Niekoľko ľudí mi posiela aj svoje premeny pleti, čo je niekedy ohromujúce. Tým mi dávajú najavo, že to asi robím dobre. A oni sú i mojím hnacím motorom v ďalšej práci a k zlepšovaniu sa. Nikdy im svoj názor nenútim, každý máme právo na ten svoj vlastný. Avšak keď sa pýtajú, ja im odpovedám, a je len a len na nich, čo všetko si z toho vezmú. Ja som však za každého jedného sledovateľa mimoriadne vďačná a som rada, že ich to u mňa (na mojom profile) hlavne baví.


Katka, ďakujem veľmi pekne za rozhovor a prajem len veľa úspechov!

@B_B_W_K x Módny Archív 

Bratislava, 22.5.2020