Michal Kinik, zakladateľ Módneho Archívu a kreatívny PR manažér

Svoju kariéru som odštartoval popri štúdiu podnikového hospodárstva na vysokej škole, keď som začal pracovať ako asistent predaja na pánskom oddelení Peek & Cloppenburg. Práve tu som nabral prvé pracovné skúsenosti v móde a zároveň spoznal korporátny biznis.  Na Slovensku sa naskytá málo možností nahliadnuť do zákulisia módnej sféry.


Popri viacerých zahraničných stážach a študijných pobytoch ma to vždy naplno ťahalo k móde. Cítil som, že je to silný priemysel, iný ako tie ostatné. Práve počas mojich kariérnych začiatkov sa móda vo svete rozbiehala naplno. Bol to čas kedy sa začali rodiť sociálne siete, vytvorili sa nové super silné nové módne trhy ako Čína, India či Brazília a svet módy sa zrýchlil ako nikdy predtým. Toto všetko ma odvtedy fascinuje až po dnes...


Moje štúdium BSBA som chcel posilniť niečím, čo by mi dalo nielen reálne skúsenosti, ale hlavne by mi otvorilo dvere do módneho sveta ešte viac. Práve preto som sa rozhodol študovať na Accademia del Lusso v Miláne. „Master“ - štúdium módneho produktového manažmentu bolo naozaj to najlepšie rozhodnutie, nakoľko práve po ukončení štúdia som sa začal v módnom biznise pohybovať intenzívnejšie.


Nasával som skúsenosti v Berlíne na pozícii operačného manažéra v retailovej skupine Wild Republic; pracoval som ako asistent v začínajúcej berlínskej módnej značke Damur. Stále som však túžil po živote doma na Slovensku...


Do Bratislavy som sa vrátil v lete 2015, po tom čo som prijal pracovnú ponuku ako člen marketingového tímu priamo v centrále módnej značky NEHERA. Práve táto možnosť mi otvorila dvere do sveta módy na Slovensko. V tej dobe som získal najviac skúseností a informácií z reálneho módneho biznisu vo svetovom merítku, ale aj u nás. Mal som jedinečnú možnosť byť súčasťou Paris Fashion Week a spoznal som mnoho kreatívnych ľudí, s ktorými doteraz spolupracujem.


Moje ďalšie kroky smerovali do najväčšieho online obchodu s obuvou, TOPANKOVO. Práve tu som využil nové výdobytky internetovej doby a rozbehol Instagram a s ním spojené influencerské spolupráce tejto firmy. Mal som jedinečnú možnosť zastrešovať produktové kolaborácie takmer všetkým módnym, beauty a lifestyle influencerkám a blogerkám na Slovensku.


Práve tieto skúsenosti som neskôr pretavil do praxe v mediálnej agentúre, kde som zastrešoval rôzne spolupráce s influencermi a natívne kampane viacerých značiek . Medzi kľúčové projekty, ktoré som realizoval, patrí napríklad lokálna video-kampaň H&MOSCHINO s makeup artistkou a influencerkou Luciou Sládečkovou.


Neskôr som sa stal členom lifestyleového tímu v PR agentúre Dynamic Relations 2000. Tu som zastrešoval PR komunikáciu a grand opening česko-nemeckej značky HALADA, ktorá vstúpila koncom roka 2019 na slovenský trh. Práve v tomto roku som po dlhej dobe uskutočnil aj môj dlho nevyslovený sen – stal som sa lektorom vlastného kurzu módneho biznisu a marketingu, kde mám možnosť odovzdať moje skúsenosti mladším nadšencom pre fashion.


Koncom roka 2019 som začal pripravovať aj platformu, vďaka ktorej budem môcť potešiť jej „sledovateľov“ originálnym módnym kúskom na stenu. Vytvoril som miesto, kde človek nájde ideálny darček, ktorý je jedinečný a naberá časom na hodnote. Túto platformu som sa rozhodol ešte podporiť unikátnymi článkami o móde a módnom biznise. Chcel som vytvoriť platformu, ktorá prinesie niečo, čo na Slovensku v takejto forme neexistuje. Sú to reflexívne informácie o módnom biznise. Práve preto som založil Módny Archív.